Ось уже майже три місяці весь світ перебуває на карантині. За цей недовгий час – у проміжку історії людства – змін зазнали усі країни. Не залишилося жодної людини на планеті, яку б не торкнулися певні переміни…

Це стосується і бізнесу – малого, середнього або ж гігантських корпорацій. Кожен призвичаївся до нових реалій життя. Однак ці зміни принесли комусь позитив, а комусь – негатив. Наприклад, авіаційні компанії почали банкрутувати і закриватися – відтак, тисячі людей залишилися без роботи… Загалом, в усьому світі кількість безробітних і надалі росте, що поступово призводить до економічного колапсу.

Карантин-2020: як змінюється реальність

Хоча не все так песимістично, як виглядає на перший погляд. Якщо ми згадаємо останню велику світову економічну кризу 2008 року – дехто в той нелегкий час не лиш втримався на своїх позиціях, а й здійснив прорив у веденні бізнесу, розпочавши нову еру своїх компаній. Наприклад, американські «Google» та «Apple», які не просто втрималися на плаву, а й зробили неможливе і згодом стали першими компаніями, чия капіталізація перевищувала 1 трлн доларів. Один із найвідоміших філантропів світу Джек Ма свого часу також не пас задніх і у 2008-2009 роках зумів підняти свою компанію «Alibaba» до світового рівня, а також створити не менш відомий стартап «Taobao».

Усе це вказує на одне: незважаючи на труднощі, які вже мають циклічні властивості (з періодичністю у 10-12 років світ або опиняється на порозі фінансової кризи, або входить у неї), певні галузі отримують гігантські можливості для поштовху, головне – вдало ними скористатися.

Щось подібне ми спостерігаємо і зараз. Якщо поглянемо на звичні нам галузі туризму, ресторанного бізнесу, авіаперевезень – усі вони зазнали найбільших втрат через карантинні обмеження, втрачаючи мільйони і мільярди доларів… Однак, ті хто зметикував, як можна не лише зберегти свій бізнес, а й, освоївши нові ніші, розпочати нову сторінку свого життя, заробляють гігантські гроші.

Найкращий приклад пов’язаний із готельно-ресторанним бізнесом – доставка їжі. Хоча всі ресторани та заклади швидкого харчування і не працюють у звичному режимі, проте кількість охочих скуштувати смачних страв не зменшилася, напроти – зросла. У такому випадку багато рестораторів почали запроваджувати у своїх закладах можливості доставки їжі додому, враховуючи усі норми карантину. Безперечно, такі ідеї залишаться популярними і після карантину, оскільки багато людей звикне до вечорів у домашньому колі, або ж просто вирішать поласувати смачненьким за переглядом фільму чи у компанії друзів.

Також великої популярності набрала методика дистанційної роботи, коли працівники можуть спокійно працювати з дому та спілкуватися зі своїми колегами за допомогою відеозв’язку. Найкращий приклад – проект Zoom. Оскільки під час пандемії усі компанії перейшли на дистанційну роботу (через карантинні вимоги), кількість користувачів програми зросла на 3000% – із 10 мільйонів користувачів до 300 мільйонів!

Отже, можна переконатися, що попри всі проблеми, які виникають із певних причин у нашій країні (або й в усьому світі!), завжди є можливість створити щось нове та унікальне, і названі вище компанії та їхні методи ведення бізнесу це підтверджують. Головне – не впадати в паніку, а починати мислити нестандартно, знаходити нові підходи до типових варіантів ведення бізнесу, постійно розвиватись і йти в ногу з часом. Лише так можна не тільки зберегти власні статки і фірми, а й перейти на новий рівень мислення та способу заробітку.

Please follow and like us: